Leerlingondersteuning

Vrijeschool Widar stelt zich ten doel kinderen zo min mogelijk naar het speciaal onderwijs te verwijzen. Hoe dit wordt bereikt is geformuleerd in ons ondersteuningsplan. Hierin staat ook het ondersteuningstraject beschreven. In het kader van ‘Passend Onderwijs’ en de ‘Wet op het Primair Onderwijs’ maakt de vrijeschool Widar deel uit van het samenwerkingsverband ‘passend primair onderwijs Delflanden’, ofwel PPO Delflanden. Dit samenwerkingsverband bestaat uit de scholen in de gemeenten Delft, Lansingerland, Pijnacker-Nootdorp en vanuit de gemeente Midden-Delfland de scholen in Den Hoorn en Schipluiden. PPO Delflanden beschikt van alle betrokken scholen over ieders schoolondersteuningsprofiel. Het schoolondersteuningsprofiel van Widar kunt u hier openen.

Opgroeien en opvoeden gaat gelukkig meestal goed en zonder problemen. Toch gaat het niet altijd vanzelf. Alle ouders hebben wel eens vragen over de ontwikkeling en opvoeding van hun kinderen. JGZ ondersteunt ouders bij hun alledaagse zorg. Widar werkt ook nauw samen met de JGZ. Marian van Bohemen is de jeugdverpleegkundige die verbonden is aan onze school. Via deze link treft u meer informatie over de reguliere contactmomenten met uw kind op Widar én wat de JGZ nog meer voor u kan betekenen.

“Wij werken met het meest kostbare materiaal op aarde: kinderen.”